מה זה יחס המרה
המרה היא פונקציה של מעבר ממצב אחד למצב שני. במילים פשוטות – אם הייתי עסוק בדבר מסוים וכעת אני עוסק בדבר אחר – ניתן להגיד שעברתי המרה. יחס המרה, הוא זה שמציין מה היחס בו הצלחתי לבצע המרה זו. כלומר, אם יש לי 100 אנשים שהאמינו שריצה טובה לבריאות, מתוכם כעת 30 מאמינים שמשקולות הן טובות לבריאות – אז יש לי יחס המרה של 30%. באופן דומה, כאשר יש דבר מה שאני רוצה שיקרה במסגרת הפעולות באתר שלי, ניתן להתבונן כמה מתוך הנכנסים אליו אכן לקחו את הפעולה שאני מכוון אליה.
דוגמא של יחס המרה
לדוגמא, אם מתוך 100 מבקרים באתר שלי, נרשמו כ-10 אנשים לניוזלטר – יש לי יחס המרה של 10%. אם מתוך 100 אנשים שנרשמו לניוזלטר, יש 10 שקבעו פגישה אישית עימי ושילמו על כך כסף, יש לי יחס המרה של 10% על הנתון הספציפי הזה. על פניו, מתוך 100 אנשים שנכנסים לאתר, יש 1 שקובע פגישה אישית ומשלם – על כן יש 1% של יחס המרה על כמות המבקרים לאתר – לפי המקרה הזה.
קידום אתרים הופך להיות פונקציה, כאשר אנחנו מתסכלים על גוגל, לדוגמה – ורואים כי מתוך 100 אנשים שחיפשו מילת חיפוש מסוימת, יותר ויותר מהם נכנסים לאתר הספציפי שלנו – כיוון שהאתר מקודם יותר, על פי כן מקבל יותר תשומת לב – ואז ניתן לקבל יותר מבקרים לאתר וליהנות, במקרה שהבאנו בפסקה הקודמת – מיותר "פגישות אישיות בתשלום".