אופטימיזציה לקידום האתר – שינוי תגיות
אם קראתם מאמרי קידום אתרים אורגני בעבר, אולי נתקלתם באמירה הלא נכונה שיש פרמטר אחד יותר חשוב ומשפיע מהאחרים על הדירוג שלכם- לדוגמה בניית קישורים. אף על פי שבאמת יש פרמטרים שיש להם יותר השפעה, לא תמיד נכון להתרכז רק בגורם אחד. כאשר אתם מתכננים את אסטרטגיית ה-SEO שלכם, עליכם להכיל תוכניות עבור כמה פרמטרים, ביניהם תגיות מטא (meta-tags) . תגי מטא הם תגים בלתי נראים המספקים נתונים על הדף שלך למנועי חיפוש ומבקרים באתר. בקיצור, הם מקלים על מנועי החיפוש לקבוע על מה התוכן שלך, ולכן הם חיוניים לקידום אתרים אורגני בגוגל.
תגי מטא ממוקמים בקטע של מסמך HTML, ולכן הם צריכים להיות מקודדים ב- CMS שלך. זה יכול להיות קל יותר או קשה יותר, תלוי בפלטפורמה שמפעילה את האתר שלך.
meta-tags – מדוע תגי מטא חשובים?
כאמור, תגי מטא (meta-tags ) מציעים פרטים נוספים על האתר שלך למנועי חיפוש ומבקרים באתר אשר נתקלים באתר שלך ב- SERP. ניתן לייעל אותם כדי להדגיש את המרכיבים החשובים ביותר בתוכן שלך ולגרום לאתר שלך להתבלט בתוצאות חיפוש.
מנועי חיפוש מעריכים יותר ויותר חוויית משתמש טובה וזה כולל לוודא שהאתר שלך מספק את שאילתת המשתמש בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות. תגיות מטא עוזרות להבטיח כי המידע שהמחפשים צריכים לדעת על האתר שלך מוצג בקדמה בצורה תמציתית ושימושית.
סוגים מסוימים של תגיות מטא מתייחסים למבנה העמודים ויבטיחו שקל יהיה לנווט באתר שלך, בעוד שאחרים אומרים למנועי חיפוש אילו חלקים מהדף שלך חשובים ומאיזה ניתן להתעלם. ישנם סוגים שונים של תגי מטא הממלאים תפקידים שונים.
עם זאת, לצורך מדריך מהיר זה, בחרנו את 3 תגי המטא החשובים ביותר שעליך לדעת עליהם לקידום אורגני במנוע החיפוש:
תג כותרת – TITLE
תג הכותרת הוא אחד הדברים הראשונים שמשתמשים מבחינים ב- SERPs. זה הכותרת של הדף שלך שמציע תצוגה מקדימה של התוכן שלך.
תג זה חשוב מכיוון שהוא מופיע בתוצאות החיפוש. משמעות הדבר היא שתג הכותרת שלך צריך להיות ברור, תיאורי ובדרך כלל לא יעלה על 55 תווים.
אם אתה יכול לכלול מילת מפתח ב 55 התווים האלה, אתה יכול לשפר את ה- SEO שלך, אך מה שחשוב עוד יותר הוא לזכור להוסיף ערך. כותרת עם מילת המפתח הנכונה מבלי להיות ברורה לא בהכרח תביא לתוצאות משופרות. תג הכותרת שלך לא מיועד רק למבקרים שלך, אלא גם למנועי החיפוש המגלים את התוכן שלך. לפיכך, עליכם לשלב בהירות בהקשר כדי להבטיח שהכותרת שלכם תהיה הגיונית לכולם.
תג תיאור מטא – meta DESCRIPTION
לתיאור המטא חשיבות שווה לתג הכותרת. אם תג הכותרת הוא הכותרת המופיעה בראש תוצאת חיפוש, תיאור המטא הוא לקטע המוצג מתחת.
תיאור המטא אמור לספק תיאור מדויק של תוכן העמוד שלך. זה בדרך כלל האלמנט שקובע אם המשתמשים ילחצו על הדף שלך, לכן חשוב להקדיש זמן לאופטימיזציה שלו. בעבר, האורך האופטימלי לתיאורי מטא היה 150-165 תווים, אך עדכון עדכני לאופן שבו Google מציגה תוצאות חיפוש הביא להופעת קטעים ארוכים יותר מדי פעם.
תג מטא רובוט – ROBOTS.TXT
תג מטא רובוט מודיע למנועי חיפוש אילו דפים באתר שלך צריכים להיות באינדקס. מטא תג זה משרת מטרה דומה ל- robots.txt; בדרך כלל משתמשים בו למניעת מנוע חיפוש לאינדקס של דפים בודדים, בעוד robots.txt ימנע ממנו להוסיף אינדקס של אתר או קטע שלם באתר.
מדוע תצטרך להשתמש במטא תג זה? יכול להיות שיש לך כמה דפים באתר שלך שהם נחוצים, אך רזים למדי מבחינת התוכן. אינך בהכרח רוצה שיוסיפו אותם לאינדקס בחיפוש, אך הם עדיין חשובים לאתר, כך שתוכל להשתמש בתג noindex כדי למנוע הופעה ב- SERP.
שימוש בפלגין יוסט או רנקמט
אין הבדל משמעותי בין תוספים אלה כך שלא נוכל להציע ישירות תוסף מסוים. אתה יכול להוסיף כל תוסף. יש שאומרים ש- Rank Math הוא קל לשימוש אך יתכן שזה לא יהיה זהה עבורך. יוסט נמצא בשוק זמן רב. אז, יש יותר אמון ביוסט ממיליוני משתמשים.
בעוד ש- Rank Math SEO עבור WordPress הוא חדש, כדאי לקחת אותו בחשבון מכיוון שיש בו פונקציות חינמיות שאין ביוסט.
אם אתה משתמש בתוסף כמו Yoast SEO בוורדפרס או רנקמט, קל יותר להוסיף את תג הכותרת שלך בקטע SEO כדי לראות תצוגה מקדימה של הדף שלך וכיצד הוא יכול להראות בתוצאות החיפוש.
בדומה לתגי הכותרת, אתה יכול להוסיף תיאור תג מטא באמצעות תוספים אלו בצורה מאוד פשוטה וקלה במקום לכתוב קוד ב-HTML.
תוספים אלו מבצעים חלק מהותי ב-SEO ובלי לשמור על הגדרות אלה כראוי, אינך יכול פשוט לבצע אופטימיזציה של הדף או הפוסט שלך. שני התוספים מאפשרים לך להקצות מילות מפתח, תגי כותרת ותיאור מטא, permalink וליישם שיטות שונות כדי להראות לך איך התוכן שלך נראה בדף תוצאות החיפוש של גוגל.