מה זה מפת חום
בעידן בו תשומת הלב היא המשאב היקר ביותר – מפת חום עוזרת לגלות היכן תשומת זו נמצאת, לאן היא מנותבת ומה למעשה מושך אותה באופן הרב ביותר בין עמודי המפתח של כל אתר, או העמודים שנבחר להציג לגולש. בין אם מדובר בדפי נחיתה או בדפי תוכן – עצם השימוש במפת חום יכול לאפשר מידע מודיעיני, כביכול, על האופן בו גולשים עושים שימוש באתר שהצבנו לפניהם.
מפות חום עוזרות לנו לבצע מידה מסוימת של קידום אתרים, בכך שהן מאפשרות לנו לראות אילו סוגי תכנים הם הפופולריים ביותר, או המושכים ביותר – בעמוד עצמו בו הגולש מבקר ובכך לבחור לייצג את אותם תכנים ואלמנטים באופן תדיר יותר באתר שלנו – כך שהגולש מקבל יותר ממש שהוא רוצה להניח עליו את תשומת ליבו – וגוגל רושם לעצמו שגולש זה אכן מבלה יותר זמן באתר ולוקח בו יותר פעולות – מאשר עוזב באופן מידי ולא מבלה זמן רב בכלל, ועל כן "מניח" שהאתר המדובר הוא איכותי ועל פי כן ראוי למקום גבוה יותר ברשימת תוצאות החיפוש, וכיוצא בזה. אם כן, נוצר כאן אפקט של קידום אתרים.
מפות חום מאפשרות לגלות כמה הקלקות היו בכל מיני מקומות בעמוד שכעת מודדים, כניסות פר שעה ובשעות שונות, מקורות שהפנו לאתר ואת כמות הגולשים ברמת האזור. הן נקראות כך, כי בעת שמעלים ניתוח של מפת חום, ניתן לראות שאזורים מסוימים נראים בצבע "גדוש" יותר משל אחרים, משמע – יש בהם יותר חום, כלומר – יותר תנועה. על כן – הביטוי מפת חום.